Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
-
Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY
- 1. Wstęp
- Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa zasady sprzedaży usług i/lub produktów znajdujących się pod adresem URL https://www.architektszczescia.com.pl, zwanych dalej “Sklepem”.
- Sklep prowadzony jest przez Polę Rewako-Jakusz, prowadzącej stronę www.architektszczescia.com.pl (zwaną dalej “Administratorem” lub „Sprzedającym” lub „Usługodawcą”.)
- Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy – www.architektszczescia.com.pl e-mail pola@architektszczescia.com.pl, telefon +48601458024 , adres korespondencyjny – ul. Lelewela 6D/4, 80-442 Gdańsk, woj. pomorskie
- Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem
- 2. Postanowienie ogólne
- Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż ebooków oraz sprzedaż ręcznie robionej biżuterii. Sprzedaż prowadzona jest jako Działalność Nierejestrowana.
- Twórcą ebooków oraz biżuterii Pompom jest Pola Rewako-Jakusz.
- 3. Zasady dokonywania zakupu
- Informacje podane na stronach internetowych Sklepu, w tym informacje o ebookach czy biżuterii, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Kupującemu następujące informacje: dokładny opis ebooka czy biżuterii oraz jego cechy, cenę, sposób i termin zapłaty.
- Kupujący składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu sklepu oraz informacjami wskazanymi w ust. 2 niniejszego paragrafu.
- Wszystkie ceny podawane na stronach Sklepu są w złotych polskich i są cenami brutto. Usługodawca nie jest płatnikiem VAT.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
- Dostępne formy płatności:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro - W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
- Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Usługodawcę przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.
- potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesyłane jest po złożeniu zamówienia przez Klienta;
- Usługodawca może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w zamówieniu. W takim przypadku Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości.
- Termin na wykonanie płatności wynosi 24 godziny od złożenia zamówienia.
- Umowę uznaje się za zawartą z chwilą: potwierdzenia przyjęcia zamówienia i dokonaniem wpłaty przez Klienta. Po zakupieniu usługi wystawiany jest rachunek potwierdzający dokonanie zakupu.
- 4. Zastrzeżenia prawnoautorskie
- Wszelkie prawa własności intelektualnej dot. Architekta Szczęścia są własnością jej Twórcy i chronione są odpowiednimi przepisami prawa autorskiego.
- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania praw autorskich Architekta Szczęścia i Usługodawcy. Twórca Architekta Szczęścia zachowuje na zasadzie wyłączności wszelkie tytuły, prawa autorskie oraz inne prawa w odniesieniu do ebooków dostępnych na stronie.
- 5. Udzielenie Licencji – postanowienia ogólne
- Usługodawca z chwilą zakupu ebooka udziela Użytkownikowi niezbywalne i wyłączne prawo do użytkowania dla własnych potrzeb Użytkownika (użytek niekomercyjny) ebooka, bez prawa do: powielania, modyfikacji lub jakichkolwiek innych elementów ebooka: rozpowszechniania, najmu, dzierżawy ani cesji praw z niniejszej umowy, używania do celów innych niż ich przeznaczenie.
- Okres na jaki zostaje udzielona Licencja do ebooka jest bezterminowa.
- Z zastrzeżeniem przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Użytkownik nie jest uprawniony do: udzielania sublicencji, sprzedaży, najmu lub użyczenia ebooka lub przeniesienia w inny sposób uprawnień wynikających z Licencji na osobę trzecią; dystrybuowania ebooka bez pisemnej autoryzacji takiej dystrybucji przez Twórcę lub Usługodawcę; zwielokrotniania, trwale lub czasowo ebooka w całości lub w części jakimikolwiek środkami w jakiejkolwiek formie; modyfikowania, dokonywania tłumaczeń, przystosowywania ebooka, ani wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w ebooku; tworzenia jakichkolwiek prac pochodnych na bazie któregokolwiek z ebooków dostępnych na stronie.
- 6 .Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres pola@architektszczescia.com.pl.
2. Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Klient będący konsumentem, ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (Sklep) albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
3. Jeżeli Klient jest Konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
4. Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
5. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
6. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji Sklep wysyła do Klienta Towar wolny od wad lub z usuniętą w rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są możliwe Sklep stosownie do złożonego przez Klienta alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny produktu.
- 7. Zwroty
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
3. Konsument oraz przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: pola@architektszczescia.com.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zgłoszenia mailowego przed jego upływem.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta lub przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Konsument lub przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
6. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu.
7. Konsument oraz przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- 8. Postanowienia końcowe i opis możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta(Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
- Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
- wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;
- powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl